Thursday, 17 October 2013

SARAVANAN LEMBU KORBAN



Saravanan  telah menghubungi Guru Besar Sekolah Kebangsaan Puchong Jaya dan cuba mencari kelemahan, kesalahan sekolah diatas program ibadah korban penyembelihan lembu.

Alasan kerana mengganggu sentimen pelajar sekolah kaum India. Suka aku nasihatkan kepada Saravanan supaya tidak mempersoalkan  program ibadah korban ini. Atas sebab ianya diadakan di sekolah kebangsaan dan bukan sekolah jenis kebangsaan.

Bagi aku contoh yang diberikan oleh Saravanan amat kasar apabila cuba mengaitkan program penyembelihan babi di sekolah kebangsaan.

Aney.. kalau sekolah jenis kebangsaan.. kaum cina nak sembelih dan panggang babi pun itu dia punya fasallah.. Kalau sekolah jenis kebangsaan tamil nak sembah lembu pun takde masalah..kalau itu berhubung kait dengan upacara keagamaan.

Ini sekolah kebangsaan..Majoriti nya murid2 beragama Islam dan program ibadah korban ini wajib diterapkan kepada pelajar islam supaya mereka faham dan dapat melihat sendiri cara lembu tersebut di sembelih mengikut syarak dalam Islam.

Saravanan sepatutnya tidak mempersoalkan perkara ini..kerana dia amat keliru dan tidak faham tentang ibadah korban dalam Islam. jangan pula cuba mencabar mencari akta,peraturan dan pekeliling drp jabatan pendidikan atau kementerian pelajaran untuk rasionalkan aduan.

Program ibadah korban tersebut tak langsung melibatkan pelajar India dan hanya bertujuan untuk pelajar Islam. Barangkali kepada pengadu tersebut..bolehlah pindahkan anak mereka ke sekolah jenis kebangsaan tamil memandangkan kerajaan Malaysia telah menyediakan pilihan kepada mereka mereka yang  sensitif dengan perkara seperti ini atau tak mahu  menyedari Islam adalah agama rasmi Malaysia.

41 comments:

  1. Orang keling ni rata-ratanya bodoh dan adalah bangsa yang hina. Dah lah kulit hitam, badan bau busuk, mulut cakap berbelit dan ramai antara mereka kaki penipu. Truly a descendant of the devils.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh jadi yang hitam jer descendant of the devils? Ei, you otak letak di lutut me? You bangsa apa? You punya bangsa takde yang kulit hitam? Are they included as descendants of the devils?

      Delete
  2. Tak tahu ke bodoh dok telefon tanya pasal sembelih lembu.....sempena Hari Raya Korban.......baru duduk kat malaysia ke !!!!!!!!!!

    Baik pariah seekor nie yang bangang balik Indi je........nak jadi hero tamil konon.....

    ReplyDelete
  3. Dia nak sakat orang-orang Islam. Kejap lagi ada la orang2 Melayu/Islam bertekak sesama sendiri. Satu puak kata sokong satu puak lagi bangkang. Macam isu kalimah Allah.

    ReplyDelete
  4. kawan aku hindu makan dagfing lembu, tak ada pon

    ReplyDelete
  5. lembu adalah lembu hindu boleh makan tarak mati punya, sudah tukar tok sami cakap.

    ReplyDelete
  6. Pihak berwajib terus ambil tindakan ke atas pemilik nama INDIA ni....jgn nak pandai2 campur tangan dalam AGAMA ISLAM....awassss

    ReplyDelete
  7. saravanan.. saravanan..
    hidup sudah aman..
    tp akal x makan saman..
    jgn smpai lu jd korban..

    ReplyDelete
  8. Haha..tolong sibuk dgn ugama sendiri..jgn pikir masalah senmbelih lembu..allow macha..pikirla mcmana nak naik taraf hidup kaum india..nak tunjuk samseng ker..

    ReplyDelete
  9. Melayu bodoh! korban itu sepatutnya buat di masjid bukan disekolah bodoh! Korang makan di tandas dan berak kat dining hall ke!? Sekolah itu semestinya tempat belajar bukan tempat sembahyang! Melayu yang bodoh tak tahu kebezaan. Pui!

    ReplyDelete
    Replies
    1. gua suda makan lu punya tuhan la paria..muahahahhahaha (evil laugh)

      Delete
    2. Kebezaan ke perbezaan? Kehkeh.. india paria ni..

      Delete
    3. 56 tahun Malaysia merdeka, India sorang ni masih tak tahu cakap BM dengan betul. "Kebezaan"??? Hahaha...spm dulu BM gagal, kesian....sekarang jadi gangster gang 04 kan? Tunggu je lah kena tembak oleh polis nanti. Budak bodoh.

      Delete
  10. Korang dah mati otak ke? Korban itu sepatutnya perlu dilakukan di masjid bukan di sekolah. Korang makan dan berak di tempat sama jangan harap orang lain pun ikut korang. Sekolah itu tempat belajar bukan tempat sembahyang. Ada juga melayu yang bodoh sangat sampai tak tahu kebezaan! Pui

    ReplyDelete
    Replies
    1. mangkuk..tujuan ibadah korban tersebut adalah untuk memberi pendidikan kepada murid2 islam tntang pengorbanan yang nabi lakukan..skolah skarang adalah sebuah institusi..bkn hanya tmpat belajar,mkn di kantin,bc buku di library..watpe cikgu2 susah2 nk usung murid2 ke masjid untuk lakukan ibadat tersebut.kau monyet di hutan mana tau peranan sekolah zaman sekarang..kaulah bodoh..mati pucuk mati akal mati segala-galanya..puiiiii..kau bukan stakat xtau beza...xtau ape pon sbenarnya...bodoh seperti otak lembu...

      Delete
    2. India paria .. pi balik negara asal korang yg busuk dan mundur tu.. x sedar diri langsung india paria ni!

      Delete
    3. Owwhh sekolah utk belajar je, tak boleh sembahyang ya? So kuil di SRJK Tamil tu, untuk perhiasan je lah ye...oh bukan untuk budak2 sembahyag rupanya...*sarcasm*

      Delete
    4. KELING BODOH KELING BODOH

      Delete
    5. Keling sorang ni dah mati otak ke? Ni Malaysia bukan India dan Islam adalah agama rasmi. So jangan pertikaikan ibadah orang Islam.

      Susah bercakap dengan keling yang bodoh sombong ni.

      Delete
  11. Bodoh punya keling karam...kitorang semayang kat masjid la keling bodoh...yang korang tu semayang pecah kelapa atas jalan, pastu budak keling gak yang naik moto langgar, jatuh pastu mati, tak ke bodoh tu....bangang tak sudag...susahkan keling gak yang tukang sapu jalan tu...HAHAHAHAHAHAHA....

    ReplyDelete
  12. Hoi keling paria low classss...yg lagi..lagi bodoh..ini tanah melayu lah..islam adalah mati syahid aku..kalau kau tk suka dok sini kau keluar la dr sini blk kemana asal usul tok nenek moyang yg kasta paria paling bawah tu datang..pasal lembu pun ko buat diri kau teramat bawah kasta paria kau..jgn buat berani kt tempat kami..ini bukan negara asal usul kau..kau sendiri pun tk nk balik negara kau psl negara kau kotorrr..busukk..kuman dll..jadi sedar lah diri kalau da hidup menumpang kt negara org atas belas kasihan..jangan dan jangan main api..hidup melayu..hidup islam..allahuakbar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depe mmg tak sedar diri

      Delete
  13. Keling bagi muka mcm nilah jadinya...klu aku jumpa dia kat luar aku carut je babi kat dia....sedarlah sikit pendatang...dulu moyang korang dtg sini nak cari makan...masa nak merdeka dulu korang pun mcm lalang..kejap sokong kejap tak....itupun nasib org melayu setuju nak bg warganegara...skrg nak tunjuk hero...agak klu nak jadi 13 mei kau org pertama aku cari keling babi.......

    ReplyDelete
  14. Keling babi...paria babi...hoi saravapig...masjid babri kat india tu keling paria hindu robohkan siapbuat kuil ada org islam kecoh tak...org islam lagi kena bunuh sbb pertahankan masjid tu...pastu parti pemerintah masa tu bjp buat tak tau jer sbb yg pegang tu keling paria kelas a....gi mampuslah org islam

    ReplyDelete
  15. Saya lama tinggal di US. Di sana sampai sekarang ada KKK yg langsung tak bagi muka kat apa2 bangsa bukan berkulit putih. Kita perlu satu organisasi yg camni juga....

    ReplyDelete
  16. Rendah betul IQ budak Saravanan ni, dia boleh draw analogy lembu (tuhan dia) dengan babi (binatang paling kotor dan hina). So basically dia turunkan standard tuhan dia setaraf babi. Org Hindu tak offended ke org mcm Saravanan ni samakan tuhan diorang sendiri dgn babi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasi provoke lagi bang, biar depa gaduh sama sendiri

      Delete
  17. jgnla kutuk2 org emosi lebih xbertempat.
    ingat tangan y menaip ni akan dipersoal.mulut y bertutur ni akn dipersoal.
    pd y xtaw. penyembelihan tu xsemestinye di masjid.
    penyembelihan tu sunat muakad sms. hariraya.qurban. TOLONGLAH BELAJAR DULU SBLM MELALAK

    ReplyDelete
  18. KELING HITAM BODOH MAKAN TAIK LEMBU

    ReplyDelete
  19. lu jgn kasi melayu potong lu punya kepala lu berani tunjuk lu punya muka.lu langsi lu mati..

    ReplyDelete
  20. Bercakap diluar negara..puih! Ntah2 pencacai mane..yg kerani skola pn passing soh guru besar jwb..seb bek la guru besar jenis cool.. X cepat melatah.

    ReplyDelete
  21. SARAVANAN kononnya nak tunjuk dia ni hero Paddiappa tapi sebenarnya menunjukkan tahap kebodohan dia yg paling maksimum...kalau betul2 berani kenapa perlu beritahu tel dr luar negara bg tau saja yg hg tinggal kat mana yg dok bohong kata dr luar negara pasai apa ????? ooooo tau takut ye kalau bgtau dok kat malaysia nanti org2 Melayu cari hg lepas tu katok sampai mampus ...

    ReplyDelete
  22. jangan2 dia call dari estet hutan banat..hahahah

    ReplyDelete
  23. Wahai Orang Malaysia, ingatlah yang kita ni sebagai 1malaysia tidak sepatutnya marah orang seperti Saravanan. Berilah dia sedikit p=inout tentang agama Islam. Jangan kita pun jadi seperti dia, mengutuk tanpa menggunakan akal fikiran. Perkataan keling mejuk kepaa golongan India dari Kalinga ataupun orang India Muslim. Kita selalu merujuk orang India sebagai keling sedangkan mereka tidak termasuk dalam kategori itu. Paria pula kasta paling rendah bagi golongan tamil. Di malaysia terdapat pelbagai keturunan selain dari tamil. Jadi marilah kita menunjukkan sifat toleransi bagi golongan yang cetek ilmu itu. Bagi mereka lembu adalah sebagai ibu yang memberi susu badan, mungkin sebab itu dia marah apabila mendengar isu ini. Biarkan lah dia. Jangan kita retak sebagai satu bangsa, sudah.

    ReplyDelete
  24. Wahai kawan2 seMalaysia,
    Pertama sekali, Saravanan (kalau betul2 anak jantan la) jgn la cakap panggilan dari luar negara. Isy....LISTEN to what the Headmaster is trying to say. You keep on shutting him off. If you want explanation, you should listen.

    Kedua : Guru Besar sudah menyatakan bahawa perbincangan dan mesyuarat sudah diadakan dikalangan guru-guru dan PIBG, yang mana guru-guru dan ahli PIBG datang dari pelbagai kaum. Mereka membenarkan aktiviti ini dilakukan di sekolah.
    Kalau Saravanan , (if u r in Malaysia lah) ada anak atau saudara-mara, tidak berpuas hati, datang la berbincang dengan pihak sekolah.
    There is always room for discussion.

    Mr. Saravanan, please read about ISLAM and understand ISLAM and please respect ISLAM , as ISLAM is agama rasmi di MALAYSIA.

    Tak tahu, bertanya, nanti sesat jalan. :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku setuju dgn ko niee..

      Delete
  25. sedih betul...sejak kebelakangan ini...isu agama dan perkauman menjadi-jadi....dulu masa saya hindu ...zaman 80'an...saya ramai kawan melayu...semua macam 1 malaysia...saya boleh duduk satu bilik dgn melayu...kerja dengan melayu..malah kerja dgn kerajaan...skrg ini ...sejak ada internet...semua dah ubah...benci -dengki dan lain...hmmm entahlah mana hala tuju negara ini...sedih betul lah :(

    ReplyDelete
  26. MARAH ADA SEDIH PUN ADA APAHAL MAMAT NI...NAMPAK SANGAT X HORMAT AGAMA ISLAM.

    ReplyDelete
  27. aku pun heran ler sejak pru13 nie..ado ado jer issue sal perkauman.dulu xpun sloganx2 1malaysia ker 3malaysia ker...ok jer semua..skrg ado slogan pun xnampak berkat...apo nak jadi niee...jgnx2 ade tangan ajaib tgh aturkan benda cam nie utk jahanam kita semua...

    ReplyDelete
  28. Inilah dinamakan bagi betis pijak kepala, dasar paria tak sedar diri merempat...

    ReplyDelete
  29. Cara Saravanan bercakap tidak sopan & cara saudara2 bertulis di sini tidak sopan juga....kita orang beriman & berpelajaran,jangan mengguna perkataan2 hina satu sama lain.Kita semua rakyat Malaysia ....bagi saya xperlu sembelih apa apa binatang di merata rata tempat kerana isu kesihatan perlu dijaga.

    ReplyDelete